Wednesday 24 August 2016

Teknik menarik kejayaan, kekayaan, kesuksesan, dan cinta yang anda inginkan


Latihan ini merupakan latihan asas Ultra Minda ESP yang diasaskan dan diajarkan oleh Jose Silva setelah mengkaji bidang ini selama 22 tahun. Walaupun latihan ini merupakan latihan asas , namun daripada pengalaman yang pernah dilalui kesannya cukup besar dan hebat. Latihan ini sangat dianjurkan bagi mereka yang mempunyai hasrat yang besar dalam hidup samada kekayaan, kejayaan dalam pekerjaan, maupun dalam percintaan
Berikut ini adalah tatacaranya 
1) Duduk di atas kerusi  yang selesa. Pejamkan mata anda. Sebarang kedudukan yang selesa adalah kedudukan yang baik.
2) Tarik nafas dalam-dalam dan ketika anda menghembuskan nafas perlahan-lahan, tenangkan badan anda.
3) Kira ke belakang secara perlahan-lahan bermula dari nombor 50 hingga 1.
4) Bayangkan suatu tempat yang aman dan damai yang anda tahu ( contohnya, tempat peranginan, atas bukit, tepi kolam dan sebagainya )  
5) Berkata pada diri sendiri dalam pemikiran anda, “ setiap hari, dalam setiap keadaan, saya semakin menjadi lebih sempurna.” Contoh lain, “setiap hari, dalam setiap detik kehidupan yang saya lalui, saya menikmati kekayaan yang saya idamkan.” Contoh lain lagi, “setiap hari, dalam setiap detik kehidupan yang saya lalui, saya menikmati kekayaan, kejayaan dan cinta yang saya idamkan”. Ucapkan kata-kata itu sehingga benar-benar anda NIKMATI apa yang anda ucapkan  
6) Seterusnya, apabila anda ingin bangun dari nikmatnya kondisi alpha tersebut, anda perlu kira dari 1 hingga 5. Tapi sebelum anda mengira, katakan dalam hati anda “ saat saya bangun, saya merasakan  kesegaran yang luar biasa daripada sebelum ini”. Dan mulalah mengira, satu…. Dua …. Tiga… apabila tiba nombor tiga ulangi lagi kata-kata “ saat saya bangun, saya merasakan kesegaran yang luar biasa daripada sebelum ini”… dan saat anda sudah jaga, maksudnya sesudah kiraan nombor 5, katakan dalam hati “ saya dalam keadaan sedar dan kini saya menikmati kesegaran luar biasa yang tiada penghujung dalam hidup saya.”
# Catatan tambahan
Teknik ini sebenarnya memfokuskan emosi ataupun perasaan kita. Paling penting dalam teknik ini sebenarnya ketenangan dan rasa nikmat yang kita rasai. Kata-kata yang diucapkan dalam hati itu untuk mencipta emosi yang kita inginkan.

No comments:

Post a Comment